söndag 12 december 2010

18. Min favoritfödelsedag

När jag fyllde 21 år gick jag på folkhögskola och blev gratulerad av mina klasskompisar. På eftermiddagen skolkade jag från tillvalet och åkte med Jens och Magnus på fågelskådartur. Det var svinkallt och jag frös som en gris. På vägen hem fikade vi på Kupan i Havdhem. Jag fick ett ljus format som ett hjärta och en svart second hand-tröja med Visby Gutes emblem.

Men allra bäst var nog den senaste födelsedagen. Jag repade med revyn när jag fick ett telefonsamtal från Interflora med ett meddelande om att det fanns blommor till mig. Jag repade i flera timmar till och höll tummarna för att blommorna skulle vara från den jag ville. När jag kom hem hängde det tio rosa rosor på min ytterdörren. Blommorna var från världens bästa sjöman på andra sidan jordklotet.

Inga kommentarer: