torsdag 2 december 2010

15. Mina drömmar

Jag har inga drömmar. Jag är nöjd med mitt liv. Det finns saker jag vill göra men sätter man upp drömmar riskerar man att bli besviken om man inte når dem. Det finns en charm i att inte föreställa sig framtiden på något sätt. Att istället bara flyta med. Att säga ja oftare än nej. Att välkomna förändringar. Att vara spontan. Att vara trygg i att det kommer att bli bra även om det inte kommer att bli på samma sätt.

Jag är rädd för att drömma om någonting, uppnå detta och sedan inte vara nöjd med det. Låt säga att jag drömmer om att få barn. Så får jag barn och sen önskar jag bara att jag var singel och rådde mig själv igen. Det är farligt att drömma om saker. Farligt att önska sig saker. Bättre att vara övertygad om att framtiden kommer att bli bra.

Inga kommentarer: