torsdag 11 november 2010

Nystart?

Hoppar på en liten skrivutmaning. Får se hur länge jag orkar. Tror ändå inte det är någon som någonsin tittar här längre så det blir mest för mig själv. Listan över ämnen finns hos Onekligen. Jag tycker första ämnet var tråkigt så jag går direkt på nummer 2.

2. Min första kärlek

Jag hade precis börjat skolan. De hette Hans och Fredrik och gick hos samma dagmamma som mig. Ja, varför ha en första kärlek när man kan ha två? Vi brottades och ställde gåtor till varandra. Vi lekte stämplingsleken i garaget som gick ut på att trampa på de andras fötter. Vi pysslade tillsammans. Sen skrev jag kärleksbrev till dem. Ett till var och en. Kärleksbreven bestod av två teckningar. Kanske hade jag ritat dit ett hjärta. Det skulle jag inte gjort. Min dagmamma berättade för mig att jag inte fick göra så. Pojkarna blev ledsna. Det var min första erfarenhet av kärlek.

Inga kommentarer: