tisdag 16 november 2010

7. Min bästa vän

Min bästa vän heter Maria. Vi har ungefär samma bakgrund. Vi är lika gamla, har ungefär samma uppväxt i ett villakvarter, har föräldrar som fortfarande är gifta, har spelat piano samt varsitt lite mer udda instrument sedan vi var barn, har varsitt syskon o.s.v. Vi träffades första året vi pluggade på högskolan genom spexet och redan efter första mötet förstod jag att vi skulle bli bra vänner. Sedan dess har vi hängt ihop och gjort en massa saker tillsammans.

Maria är bra på att ta hand om sina blommor. Hon är bra på att ta kontakt med människor som hon aldrig träffat förr. Hon är bra på att skratta högt. Men ibland blir jag skitarg på Maria. För ibland är hon negativ och ser problem där det inte finns problem. Ibland tycker hon synd om sig själv utan anledning. Ett par gånger har vi bråkat ordentligt men då har vi pratat om det efteråt och rett ut det. Jag tror att detta har gjort att vi kommit närmare varandra.

Vi har inte samma smak när det gäller killar. Ideologiskt står vi långt ifrån varandra. Vi jobbar inom helt skilda områden. Men Maria, hon är min bästa vän.

Inga kommentarer: