måndag 17 december 2007

Ett liv - fyra låtar

En skolfrökens bekännelser utmanar alla som läser hennes blogg att välja fyra låtar som beskriver ens liv, tre bra låtar och en skäms-låt. Här kommer mina.
1. "R.O.C.K." med Sha-boom. Mitt första kassettband innehöll denna låt. På den tiden gillade jag bara låtar "med krut i", vilket "R.O.C.K." hade. "Ar å si kej, rokonrokmusic..."


2. Världens bästa låt är "Sarah" med Mauro Scocco. Den sjöng jag med i som åttaåring och den sjunger jag som 27-åring. Dessutom är stämningen i videon suverän med hustak, solnedgång och allt. Observera också att Orup tittar förbi.


3. Efter två låtar med årgång -88 får det bli en lite nyare låt på tredje plats. En av de låtar jag har lyssnat mest på under senare år är "Elegi" med Lars Winnerbäck. Har haft "Vatten under broarna" på min mp3-spelare sedan jag skaffade den för nästan tre år sedan så "Elegi" har
hälsat på i öronen många gånger.

4. Min sambo skäms för att jag är bra på Tomas Ledin-låtar. Det gör inte jag men faktum är att det kan vara den artist jag kan flest låttexter av. "En dag på stranden" är en höjdare men finns tyvärr inte på Youtube så därför bjuder jag på "En del av mitt hjärta" istället. Den är nästan lika bra.

1 kommentar:

Skolfröken sa...

Hehe, Tomas Ledin minsann ;-)