lördag 12 januari 2008

Power

Igår skulle jag träna tänkte jag. Tyvärr var jag lite sent ute så när jag ringde var det fullt på mitt vanliga pass. Därför skrev jag upp mig på "power" istället. Jag har aldrig gått på "power". Bara ordet skrämmer mig men jag morskade upp mig och gick dit.
När jag kom dit fann jag en blandning av stora, muskulösa män och snygga, solbrända, muskulösa kvinnor. Jag tillhör ingen av kategorierna men försökte passa in och se världsvan ut ändå. Människorna började bära fram skivstänger, någon sorts klämmor och massor av vikter. Jag gjorde likadant fast tog lite mindre vikter. Sen började det. Herregud, vad folk är starka. Jag är inte särskilt stark. Jag höll på att svimma efter uppvärmningen. Men faktum är att jag lyckades ta mig igenom passet på något sätt. Med darrande ben och begynnande huvudvärk gick jag ut ur salen.
Inatt vaknade jag av att jag inte kunde vända mig i sängen utan att det gjorde ont. Oh, du ljuva träningsvärk. Idag kan jag inte böja benen. Jag har alltså den sjukaste träningsvärken trots att jag under hela passet skämdes för att jag hade de minsta vikterna. Världen är inte rättvis.

Inga kommentarer: