måndag 14 januari 2008

Bokfemman v 3

Malins bokfemmetema denna vecka är "senaste" i alla dess former. Här kommer mina "senaste".

* Extremt högt och otroligt nära av Jonathan Safran Foer. Senaste boken jag läste i. Något av det märkligaste och mest förvirrande jag har läst men också något av det mest intressanta.

* Mödrar och söner av Theodor Kallifatides. Senaste boken jag läste färdigt. Stillsamt och vackert om en sons resa till sin mor i ett land långt borta.

* En helt annan historia av Håkan Nesser. Senaste boken jag gav bort, signerad och allt. J verkar dock inte riktigt förtjust.

* Den oskyldige mannen av John Grisham. Senaste lånade boken på bibliotek. Handlar om rättssystemet i USA och en oskyldigt dömd man.

* Änglamördaren av Erica Spindler. Senast fådda bok. Verkar lite suspekt och något skrämmande.

Nu ska jag se på Idrottsgalan.

1 kommentar:

*Malin* sa...

Den första är ju en av mina absoluta favoriter! Bra beskrivning du gjort. Det är just att den är så förvirrande och otroligt annorlunda som jag tyckte gjorde den så bra.

Och så har jag alltid velat läsa ngt av Kallifatides, men det har faktiskt aldrig blivit av. Kanske i år?