söndag 27 januari 2008

Just nu

Efter en lugn och behaglig helg finns det inte så många tankar i huvudet. Jag försöker fånga någon tanke jag har haft de senaste dagarna men kommer på att jag mest har tänkt på att jag har det bra. Om jag tänker tillbaka på mitt liv förr om åren så har jag aldrig mått så bra så jämnt som jag gör nu. Visst hade jag stunder och dagar, under t.ex. stundenttiden, som var härligt utflippade och totalt galet roliga men samtidigt hade jag också dagar som jag bara längtade efter skulle ta slut. Nu för tiden är det inte så. Nu är jämnnöjd och sällan på dåligt humör. Tanken slog mig att för ett par år sedan längtade jag efter att tiden skulle gå och jag ville hela tiden framåt till något annat. Nu uppskattar jag nu på ett annat sätt. Livet är perfekt. Tack J.

Inga kommentarer: